היא משלנו! ברכות לפרופ' נילי כהן על זכייתה בפרס ישראל לשנת תשע"ז לחקר המשפט!

פרופ' נילי כהן היא כלת פרס ישראל לשנת תשע"ז לחקר המשפט! ברכות!

09 מרץ 2017

היום, ה-9 במרץ, בישר שר החינוך לפרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, כי נבחרה לקבל את פרס ישראל השנה לחקר המשפט.

קורות חייה של פרופ' נילי כהן שזורים באלו של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, בה למדה לתואר ראשון, שני ושלישי, ובה לימדה ושימשה אשת סגל מאז סוף שנות ה-70. פרופ' נילי כהן העמידה דורות רבים של תלמידים ונחשבה מרצה אהודה במיוחד, אשר זכתה יותר מפעם אחת בפרס מצטיינת ההוראה מטעם רקטור האוניברסיטה. כסטודנטית, אף זכתה פרופ' כהן להיות העורכת הסטודנטיאלית המייסדת של כתב העת האקדמי של הפקולטה לכתיבה משפטית בעברית, עיוני משפט. תחומי התמחותה וכתיבתה הענפה של פרופ' כהן הן דיני החוזים, דיני נזיקין, עשיית עושר ולא במשפט ותחום חדש אותו למעשה ייסדה – משפט וספרות. כמו כן ייסדה את סדרת ההרצאות המבוקשת "מועדון משפט וספר". בשנים 1994-1997 כיהנה כסגנית רקטור אוניברסיטת תל אביב ובין השנים 1997-2001 כיהנה כרקטור האוניברסיטה. משנת 2004 היא משמשת חברת האקדמיה הישראלית למדעים, ומשנת 2015 היא מכהנת כנשיאת האקדמיה ותורמת מניסיונה ומכישוריה לעיצוב דמותו של המחקר האקדמי הישראלי, ובכלל זה מחקר המשפט.

מנימוקי ועדת פרס ישראל:

"העוצמה הטמונה במחקריה של פרופ' כהן נובעת במידה רבה מהיותם בוחני גבולות ופורצי גבולות. כתיבתה העשירה בוחנת את השילוב של הספרות במשפט והמשפט בספרות וכן בוחנת את הגבולות שבין הפרטי לציבורי ובין המשפט למוסר".

ברכות לפרופ' כהן מכל סגל הפקולטה. אין ראויה ממך לפרס ישראל!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>