מרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים לקראת שני עשורים של אתגרים חדשים!

ב-20 בפברואר נחתמה, בטקס חגיגי בלשכת נשיא האוניברסיטה, הארכת תמיכת קרן משפחת צבי ועפרה מיתר במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים לתקופה יוצאת דופן באורכה של עשרים שנים נוספות!

02 מרץ 2017

במעמד מכובדים רבים נערכה ב-20 בפברואר החתימה על הארכת תמיכת קרן משפחת צבי ועפרה מיתר במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים לעשרים שנים נוספות. בטקס, בחדר הכנסים בלשכת נשיא אוניברסיטת תל אביב, נכחו עפרה מיתר, אביעד מיתר ודפנה מיתר-נחמד (שניהם, אגב, בוגרי הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן!), וכן נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר וסגנו, פרופ' רענן ריין, יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה ונגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל, רקטור האוניברסיטה, הפרופ' ירון עוז, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים ורקטור האוניברסיטה לשעבר, פרופ' נילי כהן, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, עמוס אלעד, מנכ"ל האוניברסיטה, מרדכי כהן, דקאן הפקולטה למשפטים היוצא, פרופ' רון חריס וסגניו, פרופ' רועי קרייטנר ופרופ' טליה פישר, דקאן הפקולטה למשפטים הנכנס, פרופ' שרון חנס, וחבר חבר הנאמנים של הפקולטה, בוגר הפקולטה ובקרוב גם חתן תואר דוקטור של כבוד מטעם האוניברסיטה, עו"ד מאיר לינזן.
 

לרגל המאורע ביקשנו מעו"ד דפנה מיתר-נחמד, מנכ"ל קרן משפחת צבי ועפרה מיתר, לשתף אותנו בפרספקטיבה שלה על הישגי מרכז מיתר בעשור שחלף מאז הקמתו ועל יעדיו לעשרים השנים הבאות:

"לטעמי" מדגישה דפנה מיתר-נחמד, "מרכז צבי מיתר הוא דוגמא להשקעה חברתית שאתה לא יודע לאן היא תתפתח. כיום יש תמימות דעים שהישגי המרכז הם פנומנליים ומעבר לכל הציפיות, וזה לא מתבטא רק בכמות תלמידי המחקר ומסיימי התואר דוקטור למשפטים, והתפקידים הבכירים בהם הם משתלבים בכל המערכת המשפטית, משום שהמטרה אף פעם לא היתה כמות אלא להקים מרכז מצוינות. אנחנו, וזה ההישג המשמעותי, רצינו להילחם בבריחת המוחות לחו"ל ועל מנת להצליח בכך היינו צריכים בעצם למשוך ולהביא אלינו ולארח אצלנו את מיטב המרצים בעולם. וזה בדיוק מה שקורה. התוצאה היא חממה מחקרית חסרת תקדים וגם תרומה כבירה לאיכות ההוראה בפקולטה משום שאותם עשרים עד עשרים וחמישה פרופסורים אורחים בשנה מלמדים גם בפקולטה. בשורה התחתונה החוקרים הצעירים במרכז צבי מיתר נהנים מאינטראקציה בלתי פוסקת עם בכירי החוקרים בעולם ומראש שקט מהבחינה הכלכלית, ובאמת, איכות המחקר היא מרשימה וגם הפעילות האקדמית במרכז כמו הכנסים לחוקרים צעירים. אגב, תוצאה נפלאה נוספת, שלא חזינו אותה, היא פתיחת הדלת לרווחה בפני נשים כחוקרות משפט משום שכעובדה פחות נשים גוררות את המשפחות שלהן לחו"ל לצורך לימודים וקריירה מאשר גברים. והנה, ייתרנו את הצורך הזה". 

את ההישג יש לזקוף, בראש ובראשונה, לזכות אביך, עו"ד צבי מיתר ז"ל.

"לזכותו ולזכות פרופ' חנוך דגן, שהיה אז דקאן הפקולטה, אשר רתם את אבא לרעיון הראשוני. זה היה ממש בתחילת הפעילות של הקרן שלנו. אבא הציע מודל התחייבות קצוב בזמן כדי להניע את התהליך ומאותו הרגע זה היה דבר קרוב מאוד לליבו. הוא ביקש מאיתנו, אביעד אחי ואני, להיות חברים בוועד המנהל וזה חיבר גם אותנו למרכז בצורה בלתי רגילה". 

ואיך מקדמים הלאה, לעשרים שנים מהיום, מרכז שהוא כבר מצליח?

​"כפי שציינתי בדברי בטקס החתימה, זה אתגר אולי לא פחות גדול מהקמת המרכז... אחד הכיוונים שחשבנו עליהם הוא להפוך את המרכז לבין-לאומי וכבר יש סנוניות ראשונות בכיוון זה. כיוון נוסף הוא שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות נוספות. צריך לקחת בחשבון שכמו כל מודל מוצלח, יקומו גם מתחרים למרכז צבי מיתר, בארץ ובחו"ל, והמרכז יצטרך להמציא את עצמו מחדש. אבל אני מאמינה באנשים המצוינים שמנהלים את המרכז".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>