כרך מ(1) של כתב העת "עיוני משפט" יצא לאור!

בכרך החדש ניתן למצוא מאמרים בנושאים רבים ומגוונים

06 יולי 2017

מערכת כתב העת "עיוני משפט" שמחה לבשר על יציאתו לאור של כרך מ-1. בכרך החדש  ניתן למצוא מאמרים בנושאים רבים ומגוונים.

פרופ' שרון חנס, דקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ופרופ' יששכר (איסי) רוזן־צבי מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, גורסים במאמרם כי יש לאפשר לנתבע להשפיע על עיתויה של הגשת התביעה נגדו בנסיבות מסוימות, ומציעים מנגנון חדשני ויצירתי שבאמצעותו ניתן לפתור את הבעיות שמעוררת הבלעדיות שניתנת כיום לתובע בקביעת מועד התביעה.

ד"ר שי נ' לביא, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, מתמודד במאמרו עם השאלה כיצד יש לחלק את קופת הפיצוי בתובענות ייצוגיות – שאלה בה עוסקים בתי המשפט בשנים האחרונות, ושהולידה מגוון פתרונות.

ד"ר חני אופק-גנדלר בוחנת את המזיגה בין עבודה למנוחה בעידן הטכנולוגי, המאפשר לעבוד כמעט מכל מקום, אך במחיר של אובדן החיץ הברור בין עבודה לפנאי.

ד"ר עלי בוקשפן, מבית־ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, ופרופ' אסא כשר, פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, טוענים במאמרם כי בניגוד לתפיסה הרווחת לפיה זכויות האדם החוקתיות משתייכות למשפט הציבורי בלבד, ראוי לעבור למודל של החלה ישירה של זכויות אלה גם במשפט הפרטי.

ד״ר תמי הראל בן־שחר, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, עורכת בחינה מקיפה של ההגנה המשפטית על השוויון החינוכי בישראל.

בל יוסף, תלמידת תואר שלישי במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים, מצביעה במאמרה על תופעה ייחודית, במסגרתה בית המשפט העליון נותן מעמד ליוזמות חקיקה, וזאת בניגוד להלכה שנקבעה בעניין מיטראל.

רתם רוזנברג־רובינס, תלמידת תואר שלישי במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים, סוקרת את אופן התפתחותו של מוסד המשפט החוזר מאז הרפורמה שנערכה בו, מבקרת את השינויים שחלו בפרשנותו ובסדרי הדין הנלווים לו ומציעה מסגרת חדשה שבאמצעותה יוכל מוסד זה למלא את תפקידו באופן אפקטיבי.

הכרך זמין בעותק קשיח. לרכישה ישירה ומאובטחת של כתב העת לחצו כאן. שאלות בנוגע לרכישה יש להפנות לכתובת דואר אלקטרוני talig@tauex.tau.ac.il או בטלפון 03-6407252. קריאה מהנה!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>