על פי דוח חדש של הקליניקה לפרטיות - "אלימות מעקבית" היא חלק מתופעה רחבה יותר של אלימות זוגית

התנהגויות מפֵרות-פרטיות בין בני זוג כמו מעקב, בילוש, פיקוח ותיעוד הן "אלימות מעקבית" שהיא חלק מתופעה רחבה יותר של אלימות זוגית – כך מציע דוח חדש של הקליניקה לפרטיות באוניברסיטת תל אביב

05 מרץ 2024
אילוסטרציה
פרטיות

 

התנהגויות מפֵרות-פרטיות בין בני זוג כמו מעקב, בילוש, פיקוח ותיעוד הן "אלימות מעקבית" שהיא חלק מתופעה רחבה יותר של אלימות זוגית – כך מציע דוח חדש של הקליניקה לפרטיות באוניברסיטת תל אביב

 

הקליניקה לפרטיות באוניברסיטת תל אביב החלה לפעול בשנה שעברה והיא שואפת לפעול לביסוס הזכות לפרטיות ומימושה בחברה הישראלית. במסגרת פעילות הקליניקה בשנה"ל תשפ"ג, חיברו הסטודנטיות נועה דקל ואור קליין, בהנחיית עו"ד נועה דיאמונד (מנחה קלינית) ופרופ' מיכאל בירנהק (מנחה אקדמי) דוח מקיף אשר מציע לראות התנהגויות מפֵרות-פרטיות בין בני זוג כהתנהגויות אלימות, כחלק מתופעה רחבה יותר של אלימות בין בני זוג. הדוח מתמקד בתופעה אותה כינו המחברות "אלימות מעקבית", והוא ממסגר את התופעה וממקם אותה ביחס למופעים אחרים של אלימות בין בני זוג והתנהגויות אחרות של הטרדה ומעקב, ובעיקרן תופעת ה"סטוקינג" (stalking, הטרדה מאיימת). הדוח מצביע על פערים בשיוּם, האשמה ותביעה (Naming, Blaming, Claiming) באשר לתופעת האלימות המעקבית וסוקר את הכלים המשפטיים שעשויים לתת סעד לקורבנות התופעה וכן את האופן בו הפסיקה מיישמת את השימוש בכלים אלה, תוך בחינת היתרונות והחסרונות של השימוש בכל אחד מהכלים. זאת, כדי לסייע  לקורבנות המעוניינות במיצוי זכויותיהן המשפטיות בשלב התביעה.

 

הדוח מיועד, בראש ובראשונה, למשפטניות, ובפרט, לעורכות דין שמייצגות נשים בהליכים הקשורים באלימות במשפחה. המסמך פונה גם לעובדות סוציאליות ונשות טיפול שעומדות ב"קו הראשון" באיתור וסיוע לנפגעות אלימות במשפחה כדי לדייק את הטיפול בהן.

אנו מקוות שהמסמך יעורר חשיבה ושיח בנושא ושייתן פתח למחקרי המשך נוספים שישפכו עליה אור ויסייעו לקורבנות ולגורמי המשפט והרווחה בהתמודדות איתה. נשמח לשמוע תגובות, הצעות, הערות והארות לגבי הדוח בכתובת privacylaw@tauex.tau.ac.il . כמו כן נשמח אם תפיצו את הדוח בקרב קולגות וחוקרות שעשויות להתעניין בו.

 

לדוח המלא

לתקציר הדוח.

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>