מצוינות, חדשנות וחווית לימודים משמעותית

הפקולטה למשפטים ע״ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב מציעה חוויית לימודים עוצמתית, רב תחומית, עדכנית ומהנה, והכשרה העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ופותחת את כל אפיקי הקריירה

10 ינואר 2023
טקס הענקת תארים.צילום: יעל צור
טקס הענקת תארים.צילום: יעל צור

מאה אחוז מהסטודנטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, שניגשו לאחרונה לבחינת לשכת עורכי הדין, עברו אותה בהצלחה,
מספר בגאווה פרופ' ישי בלנק, דקאן הפקולטה למשפטים. המצוינות, הוא אומר, מבוססת על לימודים מאתגרים ועל חוויית לימודים מיוחדת שמציידת את הסטודנטים והסטודנטיות בידע ובכלים לחייהם המקצועיים והאישיים.

 

001574

פרופ' ישי בלנק, דקאן הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב.צילום: ישראל הדרי

תלמידי הפקולטה מתנסים בעבודה משפטית מעשית בתיקים תקדימיים בקליניקות המשפטיות, בסדנאות משא ומתן בינלאומיות ובלשכות משפטיות במגזר הציבורי. סגל הפקולטה מורכב מהחוקרים ומהמשפטנים הטובים בארץ ובעולם. ״כמוסד אקדמי מוביל, אוניברסיטת תל אביב מציעה את ההכשרה הטובה ביותר גם בפקולטה למשפטים, שפותחת את כל ההזדמנויות הכי יוקרתיות ומשמעותיות שמשפטן יכול לרצות, ואת כל אפיקי הקריירה המשמעותיים״, מדגיש פרופ' בלנק ומוסיף כי בוגרי הפקולטה מאיישים תפקידי מפתח במגוון תחומים, החל בעריכת דין ושיפוט ועד לתחומים נוספים כדוגמת היי־טק, ממשל, המגזר השלישי, עסקים, המגזר הפיננסי ועוד.

 

עיצוב דמותה של מערכת המשפט

נתוני הקבלה הגבוהים מאפשרים בסופו של דבר לכ–300 סטודנטים בכל שנה להתחיל את התואר הראשון, ולצלול לחוויה לימודית מאתגרת אך משתלמת. בוגרי התואר הראשון בפקולטה מפתחים חשיבה ביקורתית, אנליטית, עצמאית, יכולת הצגת עמדות, העלאת טיעונים על סמך עובדות ורגישות לערכים הומניים וחברתיים בסיסיים. כך, לדבריו, משפיעים הסטודנטים והבוגרים על עיצוב דמותה של מערכת המשפט הישראלית ועל החברה בכללותה.

מעבר ללימודי משפט נחשפים הסטודנטים להיבטים נוספים בתחומים משיקים, ויכולים לבחור במגוון קורסים תיאורטיים. זאת בנוסף לאפשרות לשלב שני סוגי תארים, או ללמוד באחת החטיבות השייכות לדיסציפלינות נוספות, כדוגמת החטיבה החדשה במדעי הנתונים.

 

מעבדת משפט ובינה מלאכותית

פרופ' בלנק: ״שליש מהבוגרים שלנו לומדים במקביל לתארים בתחומים אחרים, כדוגמת כלכלה, חשבונאות, פסיכולוגיה, מדעי הרוח ועוד. לאחרונה גם פתחנו מסלולים חדשים כדוגמת תואר ראשון במשפטים ומדעי המחשב, חטיבה במדעי הנתונים ואשכול קורסים בנושא משפט וטכנולוגיה. כן הקמנו מעבדת משפט ובינה מלאכותית המקדמת מחקר רב־תחומי ועוסקת בסוגיות משפטיות הנובעות מהופעת אלגוריתמים חדשניים ומורכבים. כך זוכים כל בוגר ובוגרת שלנו לכלים וליסודות שיאפשרו להם לפעול בשוק מתקדם ותחרותי, על בסיס הלימודים בפקולטה והתואר הנוסף או החטיבה שבה בחרו״.

 

תארים מתקדמים ונטוורקינג לחיים

חוויית הלימודים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב מבוססת גם על תחושת שייכות ויצירת קהילה. ״כדי לעודד את הקהילתיות ואת גאוות היחידה אנחנו מקיימים פעילויות רבות גם מחוץ לתוכנית הלימודים, וממשיכים את הקשר עם הבוגרים שלנו שנים לאחר שסיימו את התואר״, אומר פרופ׳ בלנק. ״כחלק מלימודי התואר וכדי לאפשר הכשרה משפטית גלובלית, מתקיימות תוכניות בשיתוף אוניברסיטאות מובילות בעולם, הכוללות חילופי סטודנטים, חשיפה לנטוורקינג בינלאומי ומפגש עם מצליחני העתיד ועם דמויות מפתח מכל העולם. במסגרת לימודי ההמשך הפקולטה מציעה תואר שני מעולה, שבו לומדים כ–200 תלמידים בכל שנה, במסלולים שמטפחים התמחות והתמקצעות במשפט מסחרי-אזרחי, משפט ציבורי ומשפט פלילי. תלמידי התואר השני טווים רשתות מקצועיות, לומדים מטובי המרצים ועורכי הדין ומשדרגים את יכולותיהם המקצועיות. אנו מציעים גם תוכניות ייחודיות המתקיימות בשיתוף עם אוניברסיטאות הצמרת ברקלי (Berkeley University) ונורתווסטרן (Northwestern Pritzker School of Law)״.

 

מתיאוריה למעשה

בנוסף ללימודים מקצועיים ומעמיקים מתנסים הסטודנטים והסטודנטיות בתיקים בפועל. הלימודים המעשיים מתקיימים בליווי עורכי דין המתמחים בסוגיה שבה עוסק התיק, ומכשירים את הסטודנטים לייצוג ולניהול המקרה. ההתנסות המעשית כוללת גם תשע קליניקות משפטיות העוסקות בזכויות אדם; זכויות עובדים; זכויות בהליך הפלילי; זכויות פליטים; צדק סביבתי והגנה על זכויות בעלי החיים; תובענות ייצוגיות; זכויות ניצולי שואה וא.נשים בזקנה; הקליניקה לפרטיות; וקליניקת הכנסת. כאוניברסיטה שמאמינה בקדמה ובחדשנות מציעה הפקולטה לסטודנטים גם קורסים עדכניים שבמהלכם הם מובילים פרויקטים אישיים בתחומים שונים, כדוגמת ניהול משא ומתן, תוכנית יזמות ומשפט, השתתפות במשפטים מבוימים בתחומים מגוונים, סוגיות בעולם העסקים ונושאים חברתיים. כן מתקיימים קורסים מעשיים שמובילים טובי עורכי הדין מהמגזר הפרטי והציבורי, וקורסים באנגלית שהם, לדברי פרופ' בלנק, המפתח להצלחה ולהשתלבות בעולם המשפט בארץ ובעולם.

 

גוף סטודנטים מגוון

פרופ׳ בלנק: "הביקוש לבוגרות ובוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב עצום, הם נבחרים כמתמחים ומתמחות במקומות הנחשקים ביותר במגזר הציבורי ובסקטור הפרטי, ומאיישים את תפקידי המפתח בתחום המשפטי ובתחומים נוספים, למרות ההצפה של עורכי הדין בשוק. כדי לחזק את תמהיל הסטודנטים המגוון ולהבטיח התאמה מקצועית, הקמנו מערך השמה המטפל בצורה אינדיווידואלית בכל סטודנט וסטודנטית. המקומות הטובים ביותר מחזרים אחרי הסטודנטים שלנו, ועם זאת חשוב לנו לוודא שהאפיק הנבחר אכן מתאים לכל אחד ואחת. כאוניברסיטה ופקולטה המייצגות את הפסיפס הישראלי העשיר, אנחנו משקיעים בהשתלבות של מגוון מקומות מגזרים ותרבויות, נותנים מענה גם לצרכים מיוחדים ודוגלים בערכים של שוויון בהתאם לרב־תרבותיות של החברה הישראלית.

״מעבר להיותנו מוסד המחקר הטוב ביותר, אנחנו גם בונים סגל של מרצים ומרצות מעולים. זאת בנוסף לעדכון תוכנית הלימודים ולקידום הוראה חדשנית והיברידית המשלבת גם אמצעים דיגיטליים, כדי לתת מענה לסוגיות חדשות ועכשוויות כדוגמת ההשלכות המשפטיות שיש לבינה מלאכותית, שלא היו בעבר וחשוב שיקבלו מענה משפטי״.

פרופ׳ בלנק: "אוניברסיטת תל אביב היא אוניברסיטת המחקר הטובה והגדולה בישראל, ובפקולטה לבדה יוצאים לאור חמישה כתבי עת יוקרתיים וסדרות ספרים בתחומי המשפט השונים, והסטודנטים והסטודנטיות משמשים כעורכים של פרסומים מחקריים אלה. בנוסף לתואר השני העיוני המוזכר לעיל אנחנו מציעים מגוון אפשרויות למסלולי תואר שני, כולל שילוב תזה, ולימודי דוקטורט במסגרת ׳מרכז מיתר ללימודי משפט מתקדמים׳. זאת בנוסף לקידום מחקרים פורצי דרך וכתיבת חוות דעת משפטיות, המשפיעות על קובעי המדיניות ועל מהות הדמוקרטיה הישראלית והמשפט החוקתי; חלקן מתורגמות לפסקי דין של בתי המשפט וקובעות את המדיניות הציבורית של הממשלה".

רוצים לשמוע עוד על מגוון האפשרויות? בואו לפגוש אותנו ביום הפתוח לתואר ראשון ולתארים מתקדמים באוניברסיטת תל אביב. יום שישי ה- 3.2.23 | 13:00-09:00.

להרשמה ליום הפתוח ב- 3.2.23 >>
לתוכנית היום הפתוח >>
למידע נוסף : 03-6405351 או במייל >>

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>