ברכות לפרופ' דפנה הקר על זכייתה בפרס הרברט ג'ייקוב של האגודה למשפט וחברה!

פרס הרברט ג'ייקוב מוענק עבור ספרים פורצי דרך בתחום משפט וחברה

07 מאי 2018

הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן גאה ושמחה לבשר על זכייתה של פרופ' דפנה הקר בפרס הרברט ג'ייקוב של האגודה למשפט וחברה, על ספרה Legalized Families in the Era of Bordered Globalization​ (הוצאת אוניברסיטת קיימברידג', 2017).

פרס הרברט ג'ייקוב מוענק על ידי האגודה למשפט וחברה עבור ספרים פורצי דרך בתחום. הפרס נקבע על ידי הנהלת האגודה לזכרו של הרברט ג'ייקוב, נשיאה לשעבר של האגודה. ספרה של פרופ׳ הקר בוחן את המשפחה המודרנית דרך מגוון נקודות מבט והקשרים, כגון דיני משפחה, פמיניזם, זכויות אדם, גלובליזציה והגירה, סוציולוגיה, משפט בין-לאומי ועוד.

במגזין הפקולטה דה יורה (גיליון ראש השנה תשע"ח), התייחסה פרופ' הקר לספרה, ולמטרות אותן היא מקווה שהוא ישיג: "תקוותי היא שהספר ישנה את האופן שבו רבים מבינים, חוקרים ומלמדים משפחתיות ודיני משפחה. מחקר סוציו-משפטי של המשפחה שנשאר רק בגבולות מדינת הלאום הוא מחקר חלקי. אני מקווה גם שעורכי דין, מגשרים ושופטים שעוסקים במשפחתיות יראו את הלקוחות שלהם כחלק ממארג של יחסים בין גלובליזציה וגבולות. זה נכון לעורכי דין שמתמחים בדיני משפחה, אבל גם למשפטנים מתחומים אחרים. המציאות המשפחתית היום היא כל כך מורכבת, שעורכי דין צריכים לצור קשרים עם עורכי דין מתחומי משפט נוספים וממדינות אחרות כדי להצטיין בעבודתם ולתת לבני המשפחה את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר".

הקר פרופסור חברה בפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן ובתוכנית ללימודי נשים ומגדר בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב. היא מלמדת קורסים בנושאי דיני משפחה, פמיניזם ומשפט, מגדר ומשפט, תאוריות מתקדמות במשפט וחברה, ושיטות מחקר איכותניות. מחקרה של פרופ' הקר עוסק בקשר שבין משפט לחברה, תוך התמקדות בפרספקטיבה מגדרית לדיני משפחה. פרסומיה עוסקים בגירושין, משפחה ועבודה, רווקות, משפחות בין-דתיות, ירושות וצוואות, והסוציולוגיה של המשפט.

אנו מאוד גאים בפרופ' הקר ובהישגיה הרבים, יישר כוח!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>