ברכות לד"ר טליה דיסקין על זכייתה בפרס בן הלפרן!

מחקרה של ד"ר דיסקין מתמקד בביטוייו של עולם המשפט בעיתונות הילדים והנוער המרכזית שראתה אור בישראל בעשור הראשון לקיומה

25 אפריל 2018

הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן גאה לבשר על זכייתה של ד"ר טליה דיסקין בפרס בן הלפרן, המוענק מטעם האגודה ללימודי ישראל. ד"ר דיסקין זכתה בפרס היוקרתי בעקבות התזה שלה:  "A Law of Our Own: Legal and Moral Values in Children and Youth Periodicals in the State of Israel, 1948-1958”

מעניקת הפרס, האגודה ללימודי ישראל (AIS - Association for Israel Studies), היא אגודה מדעית בינלאומית שהוקמה בשנת 1985 ועוסקת בקידום וטיפוח לימודי ישראל, תחום מחקר רב-תחומי המאגד את העוסקים במחקר של ישראל המודרנית בדיסציפלינות של מדעי הרוח וחברה. האגודה רשומה בארצות הברית וחברים בה כ-500 חוקרים מכל רחבי העולם.

מחקרה של ד"ר דיסקין, שנכתב בהנחייתו של פרופ' אסף לחובסקי, מתמקד בביטוייו השונים של עולם המשפט בעיתונות הילדים והנוער המרכזית שראתה אור בישראל בעשור הראשון לקיומה, על רקע המעבר מתקופת היישוב לתקופת המדינה. העבודה עוסקת, בין היתר, באופנים הגלויים והעלומים שבהם נכחו ההסדרה המשפטית, הנורמות וערכי המוסר של חיי היום-יום במדינה החדשה ונטמעו בכתיבה בעיתונים, שהיו אז אמצעי חיברות דומיננטיים בעבור האזרחים הצעירים ביותר במדינה, בסוגיות נבחרות מתחומי הכלכלה, החברה והביטחון. הדוקטורט מצביע על אופיו של המאמץ לעצב את יחסם של הילדים נמעני העיתונים למשפט בכלל ולשלטון החוק בפרט במדינה המתהווה.

על זכייתה בפרס אומרת ד"ר דיסקין: "אני שמחה ונרגשת לנוכח המעמד. אני מודה לחברי ועדת הפרס, לבני משפחתי ולכל מי שסייעו לי בדרך המפרכת והיפה שעברתי. תודה מיוחדת שלוחה למנחה שלי בעבודה, פרופ' אסף לחובסקי, על ההשראה, על המסירות ועל התרומה שלו לעיצוב דרכי המחקרית והרבה מעבר לה".

ברכות חמות לד"ר דיסקין ויישר כוח!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>