כל הכבוד לעו"ד הדס הולצשטיין-תמיר והסטודנטים נעמה הדסי, אסף גנסין וליאורה גופשטיין-קומיסרוב! מהקליניקה לתובענות ייצוגיות

עוד החלטה מצוינת לקליניקה לתובענות ייצוגיות! בית הדין האזורי לעבודה קיבל את טענות הקליניקה, שייצגה את עמותת קו לעובד, ודחה הסדרי פשרה שלא ייצגו כראוי את זכויות חברות הקבוצה המיוצגת - מהגרות עבודה בענף הסיעוד.

04 נובמבר 2021
אילוסטרציה

*בית הדין האזורי לעבודה קיבל את טענות הקליניקה, שייצגה את עמותת קו לעובד, ודחה את הסדרי הפשרה שלא ייצגו כראוי את זכויות חברות הקבוצה המיוצגת – עובדות סיעוד מהגרות עבודה**

מדובר בשתי תובענות שאושרו כייצוגיות בעילת תשלום פדיון חופשה במהלך תקופת העבודה מבלי שהעובדות הוצאו לחופשה בפועל, ובעילת הפקדה בחסר של כספים להסדר הפנסיוני. הקליניקה, המייצגת את עמותת קו לעובד, הגישה התנגדויות לשני הסדרי הפשרה שהוגשו וטענה כי ההסדרים אינם משקפים כראוי את סיכויי התביעה. על אף שהתובענות אושרו כייצוגיות, הצדדים הסכימו על הסדרים שאינם ראויים, מרובי כשלים שערכם לחברות הקבוצה נמוך אם בכלל קיים. כמו כן, נטען כי ההסדרה העתידית בהסדרי הפשרה אינה מספקת, ובפועל היא מאפשרת לנתבעות לפעול תקופה ארוכה בניגוד לדין. גם היועץ המשפטי לממשלה התייצב והגיש התנגדות בשני ההליכים.

בית הדין קיבל את טענות ההתנגדות וקבע, בין היתר, כי אין הצדקה שלא ליתן שום פיצוי לחברות הקבוצה, כי ההסדרה העתידית עמומה ואינה מספקת, וכי יש לכלול הסדרים מפורטים ביחס לדיווח והאכיפה על יציאה לחופשה על מנת להבטיח כי לפחות בעתיד תכובד זכותן של העובדות לצאת לחופשה המגיעה להן ולקבל פדיון חופשה בתום העסקתן.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>