ת"צ (מחוזי מרכז) 29255-01-18 כהן נ' הוט מובייל בע"מ

עניינו של ההליך בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה בטענה כי המשיבה, חברת הוט מובייל, פעלה בניגוד להוראות סעיף 13א לחוק הגנת הצרכן, בכך שלא שלחה ללקוחותיה הודעה על סיום עסקה לתקופה קצובה ועל עליית דמי המנוי החודשיים. לאחר שהוגשו כתבי הטענות ובטרם ניתנה החלטת בית המשפט בבקשה לאישור התובענה כייצוגית, הגישו הצדדים בקשה לאישור הסדר פשרה.
ביום 30.11.21 הגישה הקליניקה, בשם המועצה הישראלית לצרכנית, התנגדות להסדר הפשרה. הקליניקה טענה כי בקשת האישור מעלה סוגיה צרכנית בעלת חשיבות, שתכליתה הגנה על צרכנים שאינם מודעים למועד סיום ההטבה שניתנה להם בעת ההתקשרות ולעליית התעריף שנגבה מהם בסיום התקופה. חרף חשיבות הסוגיה, הסדר הפשרה אינו כולל כל פירוט ביחס להסדרה העתידית ולתיקון התנהלותה של המשיבה. כמו כן, לעמדת הקליניקה, יש לדחות את מנגנון הפיצוי שהוצע בהסדר. בתמצית, על אף שניתן לזהות ולאתר את חברי הקבוצה המיוצגת, מרבית הפיצוי בהסדר ניתן למי שאינו חבר קבוצה. בנוסף, במתן פיצוי על דרך של "אובדן הכנסה", אין כל ודאות לכך שהסכום אשר ננקב בהסדר אכן ישקף את היקף הפיצוי שיינתן בפועל ומדובר בהערכות בלבד. לבסוף, חישוב אובדן ההכנסה בהסדר נערך באופן שגוי.
לאור הטענות בהתנגדות ובדיון שהתקיים בעניין ביום 6.2.22, בית המשפט הורה למשיבה להגיש חישוב מתוקן להטבה וכעת התיק ממתין להכרעה בעניין הסדר הפשרה בראי התחשיב המתוקן.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>