ערב עיון מעניין בעקבות החלטתו הדרמטית של בית המשפט בדלוור לאחרונה, להורות על ביטול תגמול, בסך כ-56 מיליארד דולר, שהעניקה חברת טסלה למנכ"ל שלה, אילון מאסק.

במסגרת ערב העיון, שנערך במתכונת שולחן עגול, הוצגה ההחלטה בעניין מאסק משתי נקודות מבט

14 מרץ 2024
אילוסטרציה

מרכז בתיה ויששכר פישר לממשל תאגידי ורגולציה של שוק ההון קיים השבוע ערב עיון מעניין בעקבות החלטתו הדרמטית של בית המשפט בדלוור לאחרונה, להורות על ביטול תגמול, בסך כ-56 מיליארד דולר, שהעניקה חברת טסלה למנכ"ל שלה, אילון מאסק.

 

במסגרת ערב העיון, שנערך במתכונת שולחן עגול, הוצגה ההחלטה בעניין מאסק משתי נקודות מבט. נקודת המבט מדלוור הוצגה על ידי עו"ד Theodore N. Mirvis ממשרד עורכי דין Wachtell, Lipton, Rosen & Katz, שסקר את ההחלטה וטען כי בהחלטה קיימות קביעות תקדימיות שישפיעו על פסיקות עתידיות של בית המשפט בדלוור. נקודת המבט מישראל הוצגה על ידי פרופ' שרון חנס מהפקולטה למשפטים, שהסביר מדוע לדעתו להחלטה לא צפויות להיות השלכות יישומיות על המשפט בישראל.

 

בהמשך התקיים דיון מרתק, בהנחיית פרופ' אסף חמדני מהפקולטה למשפטים, ובהשתתפות עו"ד שיראל גוטמן עמירה שותפה באגמון עם טולצ'ינסקי, משרד עורכי דין, עו"ד יעקב סבו מקלעי, רוזן ושות', משרד עורכי דין, רו"ח קרן קיבוביץ שותפה בקיבוביץ ושות׳, פירמת יעוץ פיננסי וניהולי, ופרופ' אהוד קמר מהפקולטה למשפטים. הדיון עסק בהשלכות אפשריות של ההחלטה על המצב המשפטי בישראל ביחס להגדרת שליטה ולתחולת מבחן ההגינות המלאה על תגמול בכירים, בדגש על מנהלים שהם גם בעלי שליטה.

 

את הערב סיכמה כבוד השופטת רות רונן מבית המשפט העליון.

 

אנו מודים לכל המשתתפים בכנס ומצפים לראותכם באירועים הבאים.

 

קרדיט צילום: חן גלילי

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>