מוסדות נוספים בפקולטה

  • מועצת הסטודנטים למשפטים
  • הל"ב במשפט
  • המרכז לקידום אפיקי קריירה
  • "פרויקט גל"
  • תכנית האוריינטציה לתלמידי שנה א'
מועצת הסטודנטים למשפטים הינה עמותה רשומה שהוקמה במסגרת הפקולטה למשפטים, במטרה לקדם את רווחת הסטודנטים בפקולטה ולפעול למען קידום נושאים מגוונים בעולם המשפט. בתחילת כל שנת לימודים נערכות בחירות למועצה, במסגרתן נבחרים שישה נציגים מכל שנה. חברי המועצה הנבחרים, מייצגים את הסטודנטים מול מוסדות הפקולטה וסגל המרצים, ופועלים במקביל במסגרת הכללית של  המועצה.

בראש המועצה עומד יו"ר המועצה והיא פועלת באמצעות שלוש ועדות משנה:

הוועדה האקדמית - מרכזת את הטיפול בנושאים האקדמיים, לרבות תנאי לימוד, בחינות, עבודות, ציונים, רמת הוראה, שמירת זכויות הסטודנטים במהלך תקופת המבחנים, טיפול בתקנון הלימודים עבודה מול המועצה להשכלה גבוהה וריכוז פרויקט "נציגי הקורסים".

ועדת פנים תרבות ורווחה - מרכזת את הפעילות הפנים-פקולטטית בנושאי תרבות ורווחת הסטודנטים, לרבות  מסיבות סטודנטים, איכות הסביבה בפקולטה, פעילויות גיבוש, מועדון הסטודנטים, עיתון הסטודנטים, ציר התרומה לקהילה ועוד.

ועדת קשרי חוץ - מרכזת את הפעילות מול גורמי חוץ, לרבות פרוייקט השמת סטודנטים, קשר עם משרדי עורכי דין, קשר עם לשכת עורכי הדין, קיום כנסי ההתרמות המתקיימים בפקולטה בשיתוף מערך ההשמה, קשר עם מועצות משפטים במוסדות אחרים, גיוס חסויות, פעילויות התנדבות למען הקהילה, ליווי תכנית "מבואות משפט", "בוגרים מדברים" ועוד.

 

מעבר לפעילות הכללית, הנציגים ממלאים תפקיד חשוב במסגרת מסלול הלימודים והקורסים השונים. התפקיד הייצוגי מחייב אחריות, פתיחות לדעות שונות ונכונות לפעול למען הכלל. המועצה שמה דגש על עבודה בשיתוף פעולה עם מוסדות הפקולטה ומנסה לסייע בגיבוש נהלים/דרישות אקדמיות תוך הצגת נקודת המבט של הסטודנטים לגבי העניין הנדון.

המועצה מעודדת יוזמות של סטודנטים בנושאים מגוונים ומסייעת בארגונם. כמו כן, פועלת המועצה בערוץ "פורום הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות" המורכבת מיושבי ראש המועצות בארבעת האוניברסיטאות שם מובילים תהליכי עומק על שינוי אופי מקצוע והלימודים וכן מתגייסים למאבקים שונים ושת"פ בכל זירות העשייה הסטודנטיאלי.

 

פרוייקטים מיוחדים של המועצה

 

"מבואות משפט" ­– אחת מתכניותיה המובילות של המועצה היא תכנית "מבואות משפט" - תכנית להדרכת משפטים בבתי ספר. תכנית זו פועלת למען הטמעת ערכי המשפט בחברה. בתכנית מועסקים עשרות סטודנטים כמדריכים מדי שנה, החל מהשנה השנייה ללימודיהם.

במסגרת התכנית מועבר שעור שבועי במשפטים לתלמידי כיתות ד' – י"א וכן מתקיימים סיורים בבתי משפט ובאוניברסיטה ומועלה משפט מבוים ע"י התלמידים בתכנית.

 

פרוייקט השמה – מועצת הסטודנטים למשפטים פועלת לאורך השנה יחד עם המרכז לקידום אפיקי קריירה בפקולטה על מנת לסייע לסטודנטים בתהליך מציאת מקום התמחות. הפרוייקט כולל כנסי התמחויות אליהם מגיעים עורכי דין מהשורה הראשונה בארץ על מנת לספר על התמחות בתחומי המשפט השונים וכן כנס ובו ייעוץ וטיפים לקראת תחילת ההתמחות.

 

פרויקט "בוגרים מדברים" – פרויקט משותף יחד עם הנהלת הפקולטה אשר במסגרתו מגיעים פעם בשבועיים לפקולטה בוגרים מובילים מתחומים שונים להרצות על תחום עיסוקם.

 

מועדוני הסטודנטים – הפרויקט עוסק ביצירת קהילה מקצועית מצומצמת של סטודנטים החולקים תחום עניין משותף ומעוניינים לרכוש ידע, כלים, קשרים וניסיון בתחום זה. במסגרת המועדון יתקיימו פגישות והרצאות עם בכירים בתחום, סיורים מקצועים, מפגשי נטורקינג ועוד. בנוסף המועדונים ישלבו את חבריהם בפרויקטים מקצועיים עם הגורמים המובילים בתחום כדי להתחיל ולפתח את מסלול הקריירה העתידי. רשימת המועדונים הפועלים כיום: סייבר, ליטיגציה, נדל"ן, זכויות להט"ב, נשים במשפט, סרט וקולנוע ומשפט בינלאומי.

 

משרדי מועצת הסטודנטים למשפטים: בניין הפקולטה- חדר 011 בקומת המרתף.

 טלפקס: 03-6405153.  כתובת דואר אלקטרוני:lawyor@post.tau.ac.il

כתובת אתר אינטרנט:  www.lawstudent.co.il

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>